De eerste paar dagen - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Novi

Hallo iedereen!

Ik ben nu een paar dagen hier bij mijn gastgezin. De reis hiernaartoe was laaaang. Ik stapte in Amsterdam op het vliegtuig na afscheid genomen te hebben van mijn ouders. Ik reisde gelukkig met 2 andere exchange students van YFU, jammer genoeg heb ik van hun afscheid moeten nemen in Washington.

Ik zag mijn gastgezin in Detroit. Ik kwam daar aan en ik moest ff naar de wc. Hoor ik een zwarte vrouw bellen. Het was echt supergrappig. Om de 5 seconden ging het: hm mm. Als je begrijpt wat ik bedoel haha. Ik dacht: 'Welcome to Detroit!'. Toen ging ik mijn bagage halen, maar toen zag ik ze onverwachts al staan. Kris ( mijn gastmoeder), Jacob of Jack ( zijn Amerikaanse naam), Peter en Karissa. De rest moest werken. Het was raar om ze in het echt te zien. Maar ze hadden heel lief een bordje gemaakt met 'Welcome to the US, Sanne'. We reden met de 'Road trip van' naar huis. Ze hebben hier 4 auto's voor de deur staan..

Het huis is groot, net als alles hier. Zelfs de keukenrol is groter als in Nederland. En ze hebben een ijsblokjes machine in de koelkast. Ik werd al warm verwelkomt door Coco, het hondje. Kathleen en Katrina kwamen ook thuis op een gegeven moment. Kathleen gaat over een week ongeveer terug naar college :(. We hebben met zn allen wat gegeten en later ben ik naar bed gegaan omdat ik zoooo moe was van de reis.

Mijn gastfamilie is een erg drukke familie, iedereen heeft altijd wat te doen hier volgensmij. Ze zijn erg druk met sport en dat soort dingen. Ik ben wel blij dat ze bijna nooit fastfood eten, ze eten gewoon gezonde dingen en fruit, groente etc.

Gisteren heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik heb pool gespeelt met Peter ( ik ben te dik ingemaakt :') ). En wat gevoetbalt en gebasketbalt. Ik heb wel mijn school gezien! Het is zoooo groot. Ik ga sowieso de weg kwijtraken daar. Ze hebben er 2 grote sporthallen en een zwembad en van alles. 's avonds gingen mijn gastouders naar iets van de buurt en kwam het vriendje van Karissa en een vriendin van haar en Kathleen langs. We hebben film gekeken totdat ik zo moe was dat ik bijna in slaap viel..

Vandaag heb ik geholpen bij een car wash van het cross country team voor fundraising. Het was leuk! Er was een ander meisje van Denemarken en een meisje wat net verhuist was vanuit Duitsland. Er zijn hier heel veel exchange students uit Duitsland. Ik heb ook alvast gekeken naar wat voor een vakken ik wil doen. Donderdag is de registratie. Maandag is mijn eerste cross country training.. Training is bijna ELKE dag. Hopen dat ik dat overleef haha.

Het is nog erg wennen hier. Het is moeilijk om over te schakelen van een gast zijn, maar dat gaat hier snel. Ik kijk ernaar uit om naar school te gaan en meer mensen te ontmoeten. Mijn volgende blog zal waarschijnlijk gaan over de eerste dag school.


Liefs,
Sanne

ps. Straks ga ik nog even een nieuw telefoonkaartje halen, dan ben ik niet meer bereikbaar op mijn oude nummer.


  • 17 Augustus 2013 - 23:08

    Eddy:

    Klinkt allemaal super. Veel plezier

  • 17 Augustus 2013 - 23:18

    Renske Morsink:

    Klinkt super leuk Sanne! Heel veel plezier en succes met alles wat je gaat doen! Jij gaat zooo'n goede conditie krijgen haha! Ik spreek je snel weer!

  • 17 Augustus 2013 - 23:56

    Laura Rikkink :

    Hee sannee! Super leuk verhaal! We hebben je gemist op renesse! Maar heel ceel plezier, en we houden je in de gaten! :) xxx

  • 18 Augustus 2013 - 10:38

    INA:

    We hebben je reisverslag gelezen .
    het lijkt me erg leuk in de USA ,nog heel veel plezier en succes.

  • 18 Augustus 2013 - 11:29

    Sabine:

    Wow Sanne, het klinkt nu al leuk. En dit is nog maar het begin! Veel plezier en succes met je eerste schooldagen! En succes met je dagelijkse cross country training! :P

  • 18 Augustus 2013 - 12:03

    Nel Vennegoor:

    hé sanne, super dat de reis goed is verlopen, nu maar genieten en heel veel ervaring opdoen succes.

  • 18 Augustus 2013 - 20:36

    Nadine En Sterre:

    Heee San, leuk om het zo een beetje te volgen! Wij hebben Cross Country even gegoogled en we trokken wit weg haha. Geniet ervan ! xx

  • 21 Augustus 2013 - 17:04

    Tess:

    Hee Sanne ,
    klinkt al super leuk, het word alleen nog maar leuker denk ik! xx Tess

  • 21 Augustus 2013 - 18:07

    Gert:

    Hey Sanne,
    You know, "Everthing is bigger in The States".
    I can read allready that you'll have a wonderful time over there.
    Great that you're settled in a very sportif family, whit a lot of activities.
    They will help you to keep going en make you're time over there even more fun.
    Great to read you're second blog.
    Over here, we had our first training last monday, 13 girls the first time, I hope it'll stay that way.
    The same problems as last year whit trainingtimes and dressing rooms, but next week it'll get beter.
    Hope to hear from you soon.
    Gr. Gert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Novi

Sanne

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 9784

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Uitwisseling naar de USA

Landen bezocht: