The holidays - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu The holidays - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu

The holidays

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 December 2013 | Verenigde Staten, Novi

Hi everyone!

It's really weird to experience, but writing this in English would probably be easier for me right now.. Grappig is dat ik zelfs met mijn neefje, Stijn, die nu in Argentinië lekker aan het bruin bakken is, Engels aan het praten was via Facebook in plaats van Nederlands.. Maar ik zal het hier toch maar bij Nederlands laten, kan lastig voor me worden als ik het verleer!

Het is alweer even geleden. 4 maanden geleden vertrok ik zenuwachtig maar vol enthousiasme vanuit Amsterdam, om uiteindelijk te landen in Detroit. Er is heel wat gebeurt sinds die landing. Ik heb de Amerikaanse cultuur leren kennen en ik heb dingen in Nederland leren waarderen. Zoals de vrijheid die komt met bussen, treinen en vooral fietsen ( ja, zelfs in de regen! ), boerenkool met rookworst en vooral mijn familie thuis.

Ik begin maar even een heel eind terug: 31 Oktober, Halloween. Ik heb pompoenen uit zitten schrapen en ik ben voor het eerst gaan 'trick-or-treat'en in een vampier kostuum met bloed over mijn hele gezicht. Met mijn gastbroertje en een paar van zijn vrienden zijn we deuren langsgegaan in de hele wijk. Overal was het versiert. Ik kwam terug met een tas vol met snoep die nog steeds in de voorraadkast staat. Ik geef de voorkeur aan mijn snel slinkende voorraadje sinterklaas snoep.

Een maand later: November 28, Thanksgiving, een feestdag waar wij Nederlanders van hebben gehoord, maar niet echt weten wat het precies inhoudt. Wat mij is vertelt: food, food, food, food. Maar natuurlijk ook familie tijd. Mijn gastzus die studeert in college kwam thuis en we vierden het thuis met hun opa. We zouden eerst naar Rochester gaan in New York, maar dat ging niet door omdat het te veel sneeuwde.

Een van mijn goede vriendinnen hier is Mexicaans en zij nodigde mij en de andere uitwisselingsstudenten en mensen van school uit voor een Mexicaans feest. Natuurlijk moest ik weer een jurkje aan.. Met 3 gastzussen was het niet zo'n probleem om er een uit de vele duizenden te kiezen. Het feest was ontzettend gezellig. Mexicaanse mensen zijn een van de warmste, gastvrije mensen die ik hier heb ontmoet.

Ondertussen is het hier nu volop Kerstmis tijd. Overal zijn de huizen versiert met lichtjes. In mijn wijk is er een huis die misschien een beetje overboord is gegaan. Het hele huis is verlicht. Ook is er in de afgelopen dagen een dik pak sneeuw gevallen. Ik ben wezen sleeën, sneeuw van de oprijlaan afgeshoveled en warme chocomelk gedronken. Het zou leuk zijn om een witte Kerst te hebben! Ook de radio is ingesteld op kerstmis liedjes als mijn gastmoeder in huis is. Het is haar favoriete feestdag. Binnen in huis is alles versiert ( Ik heb zelfs mijn eigen sok aan de haard met een S erop) en vrijdag hebben we een 'Ugly sweater party' in ons huis. Christmas shopping moet nog gebeuren, uitvinden wat ik moet kopen is nog ff lastig. Kerstmis is hier trouwens maar 1 dag in plaats van 2 in Nederland. Ook doen ze niet aan mijn favoriete eten tijdens kerst, kerststol. Waarschijnlijk komt er wel weer een hele berg eten op tafel. Wat eigenlijk een gewoonte is met elke feestdag hier.

Op school gaat alles goed. Deze donderdag ga ik voor het eerst een ander aspect van school beleven,' detention'. Soms ben ik gewoon even te druk met praten tijdens lunch dat ik 5 seconden te laat kom bij Frans haha. En dat een paar keer.. tja. Ik ben hier nu toch, beter alles doen toch? ;d

Ik heb veel dingen om op vooruit te kijken. Na Kerstmis ga ik met Jack en Katrina op een trip naar Florida. Het is niet echt een vakantie, het is vooral voor Katrina voor voetbalwedstrijden en om college's te bekijken. Maar voor mij is het een mogelijkheid om wat meer van Amerika te zien, en misschien even in wat warmer weer te zijn haha. In maart ga ik op een trip voor een paar dagen naar Chicago en natuurlijk de trip naar Washington en New York tijdens Spring break!!

I wish you all a Merry Christmas and a wonderful New Year!

With love,

Sanne


  • 17 December 2013 - 19:17

    Nel:

    Hoi Sanne,

    Hier een berichtje uit het grijze oldenzaal,.
    Leuk om te lezen dat je zo geniet van je avontuur je zult straks wel heel veel fotoboeken kunnen maken van al je tripjes feestjes en leuke outfits.
    Je staat in ieder geval elke keer charmant op de foto.
    Leuk dat je straks wat meer gaat zien van Amerika, maar eerst even kerst en oud en nieuw vieren.

    Sanne we wensen jou en je gastgezin hele fijne kerstdagen, en een spetterend oud en nieuw.

    Groeten van fons, frank, mark, dize en tom, wies en thomas en nel.

  • 17 December 2013 - 20:03

    Anja:

    He Sanne,
    Weer een schitterend verhaal.
    leuk het te lezen :)
    Fijne kerst

    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Novi

Sanne

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 9775

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Uitwisseling naar de USA

Landen bezocht: