Home coming and random stuff - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu Home coming and random stuff - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu

Home coming and random stuff

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Novi

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden.. Ik heb zoveel dingen gedaan dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen. Over 5 daagjes ben ik hier 2 volle maanden! Ondertussen ben ik al helemaal gewend hier en doe ik mijn dagelijkse dingen. Ik heb zelfs weer even gefietst! En ja, ik kon het nog haha. Ik had een ontzettend goed plan om naar de bibliotheek te fietsen, wat misschien 1/2 kilometer hier vandaan is. Het had geregend en het zag er nog wat donker uit, maar ik dacht, dat gaat vast goed. Maar nee, de terugweg regende ik natuurlijk zeiknat. Karissa, Katrina en ook mijn gastmoeder dachten dat ik gek was om te gaan fietsen. Hier zijn ze gewend om overal heen te rijden en te vragen of iemand je kan brengen of ophalen.

Afgelopen week was een hectische week! Het begon met spiritweek. Dat beteken dat je je 5 dagen gaat verkleden naar een thema, zoiets als carnaval. Sommigen gingen voor de titel: Mrs/Mr Spirt, de best verklede leerling alle 5 dagen. De eerste dag was college day, vrij simpel. Ik droeg gewoon een trui met de naam van een universiteit erop en blauw en gele sokken. De tweede dag was USA day. En ik ging vol in het oranje haha. Iedereen keek me aan van: 'wat heb jij nou weer aan?!' HUP HOLLAND! De derde dag was superhero day, het thema van home coming. Home coming is de eerste thuiswedstrijd van het football team ( technisch gezien niet, maar oke haha) en er komen allerlei activiteiten bij kijken. Met superhero day ging ik ging als superbatwoman met een superman shirt en een zwarte cape. De vierde dag was class color day. De seniors droegen zwart, ik ook. Ook al ben ik niet officieel een senior. Ik ben geregistreerd als een softmore omdat ik anders met bepaalde testen het schoolgemiddelde omlaag zou halen. Maar alle exchange students kunnen elke 'grade' zijn als we maar willen. En aangezien ik 17 ben en een gemiddelde softmore 15.. tja, dan ga ik voor seniors! De laatste dag was green white day, de school kleuren. Bijna iedereen droeg wel iets. Vrijdags was de pep rally om iedereen 'pumped up' te krijgen voor de football game. Elke dag na cross country training ben ik naar floatbuilding geweest vorige week. Dat houdt in het maken van een soort kleine carnavalswagen voor de parade op vrijdag. Elke grade maakt er 1: freshman, softmores, juniors en seniors. Tijdens de mini parade waren er 4 van zulke 'floats', cabrio's en leerlingen die mee liepen. In de cabrio's zaten voornamelijk leden van de home coming court. Home coming court is onder andere home coming king en queen. Ik liep mee in die parade met een paar vrienden. Daarna ging ik naar de football game, die ongeveer na een helft afgelast was door onweer.. Maar die week was ontzettend leuk en ik heb veel nieuwe mensen leren kennen door onder andere 'floatbuilding'. Zaterdag was uiteindelijk de home coming dance! Iedereen mooi opgemaakt en in een jurkje foto's maken, naar een restaurant om wat te eten en daarna naar school om te dansen :). Ik heb me super vermaakt. Daarna ben ik met wat vriendinnen naar iemands huis gegaan waar we een foodchillafterparty hadden. Naar wilde feestjes ben ik hier niet geweest haha.

Verder gaat het goed op school. Mijn vakken zijn niet echt moeilijk en ik heb niet heel veel huiswerk. Het vroege opstaan begint te wennen ook al is kwart over 6 nog steeds veeeeeeel te vroeg. Ik eet bijna nooit eten uit de kantine, want dat is echt.. niet weg te krijgen. De enige keer dat ik het probeerde, een kipburger met aardappeldingen ( ik weet niet eens wat het waren), was het echt plastic. Cross country is nog steeds elke dag, het seizoen eindigt over een paar weken al.. Misschien ga ik proberen om in het basketball team te komen, maar dat weet ik nog niet zeker. Degenen die hier in sportteams zitten, zijn allemaal supergoed. En ik heb een paar weken terug voor het eerst in mijn leven een echte Nederlandse appeltaart gemaakt voor mijn gastgezin! We praten in huis vaak over Nederland. Ik vooral met Jack. Hierdoor krijg je een veel beter beeld over wat nou typisch Nederlands is. Bijvoorbeeld verjaardagen. In Nederland kent iedereen dat je mensen uitnodigt, iedereen zit in een grote kring, alles word verzorgt door degene die jarig is. Ook zijn Nederlanders vaak erg ingesteld op een bepaald ritme. Op een bepaald tijdstip avondeten, journaal kijken, koffietijd etc. Deze dingen zijn hier vaak anders.

Over een paar dagen ga ik met een YFU trip 3 dagen naar Mackinac Island. Dat is een klein eiland in het noorden van Michigan. Er mogen geen auto's op dat eiland komen en ze zeggen dat ze er ontzettend lekker fudge hebben.. Ik ben benieuwd!! En.......... IK GA NAAR WASHINGTON DC EN NEW YORK CITY! Tijdens spring break is er een east coast trip. Ik kan nu al niet wachten.. times square, statue of liberty.. al deze dingen in het echt zien! :D:D.

Ik zal proberen de volgende keer wat eerder te updaten voordat ik vergeet wat ik allemaal heb gedaan..

With love,
Sanne

Ps. Als je toevallig pepernoten hebt waar je vanaf moet, ik ben beschikbaar ;D

  • 10 Oktober 2013 - 10:45

    Marga Hertsenberg:

    Hoi Sanne,

    Wat ik hierboven lees klinkt allemaal druk, druk, druk, maar wel super leuk. Volgens mij vermaak jij je prima daar. En heel veel leuke troepjes in het vooruitzicht. Het is je van harte gegund. Wat vond je gastgezinnen van jouw appeltaart?? Dat moeten ze wel lekker gevonden hebben, toch?? Verder wens ik je nog een hele fijne tijd. Geniet ervan (maar daar ben je volgens mij al heel druk mee bezig).
    Dikke knuffel,

    Marga

  • 10 Oktober 2013 - 10:47

    Marga:

    Foutje!! Troepjes moet tripjes zijn. Hahaha

  • 10 Oktober 2013 - 21:43

    Anja:

    Hoi Sanne,
    leuk verslag, goed bezig en super vooruitzichten :)

    Gr Anja

  • 27 November 2013 - 18:23

    Ina:

    Hoy, Sanne

    mooie verhalen en je hebt het goed naar je zin ,ga zo door.

    Gr. Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Novi

Sanne

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 9774

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Uitwisseling naar de USA

Landen bezocht: