Eerste week - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Sannne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Novi

Hi!

De eerste week is inmiddels al voorbij. Het gaat supersnel. Langzaam begint het te wennen hier.

Ik ben net terug van een etentje bij de Italiaan en een sleepover met het cross country team. Maandag was mijn eerste training. Deze week was double sessions, dat houdt in 2 trainingen elke dag. Maar als amateur ben ik toch maar begonnen met 1 keer per dag. Trappen zijn mijn vijand geweest deze laatste dagen.. Het is zwaar, maar ik vind het wel erg leuk! Donderdag heb ik mijn eerste 5k gedaan op de homecourse. Dat is de baan waar de thuiswedstrijden zijn. We hebben ook een fun training gedaan met waterballonnen, waarna we met de overgebleven ballonnen de cheerleaders bekogelden die aan het oefenen waren. Qua sport zijn ze hier erg fanatiek. Als je het vergelijkt met Nederland zijn ze hier veel prestatiegerichter.

Met de taal gaat het steeds beter. Ik merk dat standaard dingen zeggen niet zo moeilijk is, maar als je dieper in gaat op een onderwerp wordt het lastiger omdat je geen volledige woordenschat hebt.

Donderdag heb ik een meeting gehad voor exchange students en heb ik mijn rooster bepaalt, mijn vakken die ik wou heb ik daarvoor al opgezocht en opgeschreven. Mijn schooljaar bestaat uit 2 periodes. Ik heb 3 vakken die gelden voor het hele jaar: US history, English en French. De andere vakken zijn halfjaar vakken. Ik heb gekozen voor: Health, Food science ( pannekoeken bakken etc haha), Team sports ( een beetje zoals in Nederland een uur een team sport doen), Contemporary Relationships ( ik weet niet precies wat het inhoudt, maar het zou leuk moeten zijn volgens Karissa), Psychology en Photojournalism ( Foto's maken van evenementen op school etc.). En elke dag na school is er een cross country training. Voor de eerste periode heb ik maar 3 boeken! 3 September is mijn eerste dag school. Ik ben benieuwd! :)

Liefs,
Sanne

Ps. Ik moest een nieuwe telefoon kopen om hier te kunnen bellen en smsen, maar ik ben wel bereikbaar op mijn oude nummer via Whatsapp enzovoort.

  • 24 Augustus 2013 - 21:00

    Jennifer:

    Heel veel plezier op school! Die vakken lijken mij in ieder geval leuker dan die ik straks heb haha :( . kuss

  • 24 Augustus 2013 - 22:57

    Esmee:

    wat gaaf dat je aan cross country doet! superleuke schoolvakken heb je ook. succes 3 september! xx

  • 24 Augustus 2013 - 22:58

    Anja:

    Klinkt leuk, wel veel sporten pff!
    Alvast veelplezier op school.

    Gr Anja

  • 25 Augustus 2013 - 00:42

    Eddy:

    Veel plezier

  • 08 September 2013 - 19:33

    Silke,Thomas,Stefan En Katja:

    Heej Sanne!

    We hebben je verhalen gelezen. Klinkt echt super leuk!
    Wanneer komt je vierde verhaal?
    Hier zijn de scholen ook weer begonnen.
    We hebben je gemist op het buurtfeest!

    Stuur je gauw weer een verhaal?

    Groetjes Silke en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Novi

Sanne

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 9771

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Uitwisseling naar de USA

Landen bezocht: