Christmas, New Year and Florida - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu Christmas, New Year and Florida - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu

Christmas, New Year and Florida

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Januari 2014 | Verenigde Staten, Novi

Hee allemaal,

147 dagen geleden is het geleden dat ik in Michigan landde. Het lijkt zo lang als je het in dagen ziet.. Ik ben alweer op de helft. Het was een erg gave, leerzame, gezellige ervaring tot nu toe. Natuurlijk was het niet altijd even makkelijk, maar het is het meer dan waard. Mijn nieuwjaarsresolutie is in ieder geval: alles eruit halen wat er in zit voor de volgende maanden!

Mijn kerst was gezellig. Een paar dagen voor Kerst vierden we een 'Ugly sweater party' bij ons thuis. Iedereen moest z'n lelijkste trui aan doen en een cadeautje meebrengen. Ook was er een competitie voor de lelijkste trui. Op kerstavond zijn we eerst naar lichtjes gaan kijken. In de buurt hadden ze een groot park versiert met o.a een lichttunnel en allemaal versieringen die verschillende dingen afbeelden. Je kon door het park rijden met de auto. Daarna gingen we naar de kerk ( Ja, naar de KERK! ), voor een mis van een uur. Het ietwat valse koor zong kerstliedjes en zo vierden we de verjaardag van Jezus. Een keer wat anders. Op kerstochtend stond er een berg cadeautjes op iedereen te wachten onder de kerstboom en ik had zelfs mijn eigen sok haha. Ik kreeg dingen die ik uiteindelijk mee naar huis kan nemen zoals t-shirts van alle sportclubs in Detroit en een fotolijst met een foto van het schaatsen in Detroit. Natuurlijk had ik zelf ook een aantal cadeautjes voor mijn gastgezin gekocht.'s Avonds hebben we een kerstfilm gekeken en niet te vergeten, er was er genoeg lekker eten.

Na Kerst vertrokken Jack, Katrina en ik voor de trip naar Florida. Na een hele dag rijden ( half 6 's ochtends tot 11 uur 's avonds) kwamen we eindelijk aan in Florida. Ik zal jullie niet vervelen met een dag tot dag beschrijving, vooral omdat ik het zelf niet kan herinneren. Katrina speelt hoog voetbal in een nationaal team en ze wil voetballen als ze gaat studeren. Universiteiten hebben net als middelbare scholen sport teams. Maar daarvoor moet je gescout worden. Katrina is dus door een aantal scholen gescout en die scholen gingen we dus bekijken. Ook moest ze 3 dagen voetbalwedstrijden spelen. We verbleven die 3 dagen dicht bij Orlando, waar de Koomen's eerst ook gewoond hebben. Ik heb baby-alligators hotdogs gevoerd en er zelfs een vastgehouden. Het grotere exemplaar heb ik gezien tijdens een bezoek aan een soort nationaal park. Er zwommen daar wilde zeekoeien rond en ik spotte een grote alligator. De natuur was supermooi daar, het heeft wat weg van een jungle. Ook kon ik rondlopen in mijn korte broek, wat even fijn was na alle kou in Michigan. Ik ben ook nog even op het strand geweest, waar ik met kleren en al indook. Wat ik niet gedaan zou hebben als Jack me eerder had vertelt dat dat het strand was met de meeste haai aanvallen.. Daarna gingen we door naar de opa en oma. Ze wonen in een interessante stad. Het is gebouwd voor oude mensen. Overal zie je golfkarretjes rondrijden met oudjes erop. Stiekem was ik best jaloers, zo'n karretje zou wel leuk zijn. Het was leuk om de opa en oma te ontmoeten, aangezien ze oorspronkelijk uit West-Friesland komen. Ik kon dus nog even mijn Nederlands oefenen haha. Ook waren de oliebollen en bitterballen tijdens Nieuwjaar een pluspunt. De typisch Amerikaanse traditie is 'watching the ball drop' op tv. Op Times Square in New York is er een grote glazen bal die ze naar beneden laten zakken wanneer het aftellen begint. De volgende dag vertrokken we richting het noorden. We stopten in Charleston, South Carolina. De universiteit en de stad zijn in een paar films geweest, o.a Dear John. Het is een erg mooie stad die een Europees uiterlijk heeft, dat was waarschijnlijk waarom ik me er wel thuis voelde haha. We reden verder naar het noorden door allerlei staten. Onderweg zag ik typisch Amerikaanse dingen zoals: om de 3 meter een fastfood restaurant, billboards overal ( vooral voor fastfood en zelfs wapens), maar het grappigste is nog wel toen we door de staten reden met meer 'red necks' en er country liedjes op de radio kwamen met teksten als: 'God is great, beer is good'. Ook stopten we bij een restaurant waar country liedjes karaoke aan de gang was. Dat is waarschijnlijk HET uitgaan van de 'red necks'. Het was in ieder geval hilarisch om te zien.

Ondertussen heb ik 3 dagen sneeuwvrij gehad. Er ligt een pak sneeuw buiten en de temperatuur is op dit moment -13. De korte broek mag weer in de kast. Morgen moet ik weer naar school. Over een paar weken begint het nieuwe semester en heb ik weer nieuwe vakken.

Ik hoop dat iedereen een fijne Kerst heeft gehad en een gezellig Nieuwjaar!

With love,

Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Novi

Sanne

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 9768

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Uitwisseling naar de USA

Landen bezocht: