De tijd vliegt! - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 September 2013 | Verenigde Staten, Novi

Hi!

Het is alweer een paar weken geleden. Ik ben net begonnen aan mijn 2e week school. De tijd gaat super snel, maar dat zie ik alleen maar als een goed iets :).

School in Amerika is erg verschillend dan school in Nederland. Bijvoorbeeld iedereen reageert verbaasd als ik zeg dat ik in Nederland geen mascotte of schoolkleuren heb. Hier op Novi High School zijn ze de Wildcats en hebben ze de schoolkleuren groen en wit. Het is ook heel normaal om in sportkleren op school te lopen, dus supercasual in trainingsbroek en sportschoenen. Het is heel normaal om na school deel te nemen aan een of andere club of te trainen met je sportteam. Ik was vandaag bijvoorbeeld tot 5 uur op school. En dat is een lange dag als je begint om kwart over 7..

De eerste paar dagen was ik constant verdwaald op school, het ziet er allemaal hetzelfde uit haha. En mijn locker was een hel om open te krijgen, maar nu heb ik het eindelijk door. Ik deel mijn locker met een ander meisje uit Duitsland. Er zijn hier ontzettend veel exchange students, en meer dan de helft is Duits. Misschien kan ik mijn Duits ook nog een beetje opkrikken haha. Het nadeel is dat ze mijn uitspraak nogal grappig vinden :p.

Afgelopen zondag ben ik met een hele groep uit eten geweest, frozen yoghurt gegeten in een ontzettend gave ijssalon waar je zelf alles er in gooit en duizend toppings kiest, en naar de film geweest. Het was super gezellig! Ik begin met steeds meer mensen op school te praten en mijn weekenden zijn gevult met leuke dingen.

Afgelopen vrijdag ben ik naar mijn allereerste football game geweest! Het was precies zoals in de film. De cheerleaders, de spelers, de sfeer. Ik heb niet veel van de game gezien, ik heb meer met mensen zitten praten.

Cross country gaat steeds beter. Mijn benen haten me niet meer elke dag en ik merk dat ik sneller ga. Ik had nooit gedacht voordat ik naar Amerika kwam dat ik elke dag minimaal 5 km zou hardlopen.. Het seizoen is nu net begonnen en ik heb nu 2 races gedaan.

De taal is ondertussen gestegen naar een nieuw niveau. Ik was aan het denken en ik realiseerde me dat het Engels was. Ik probeerde het in het Nederlands, maar dat ging moeilijker.. Ook als ik Nederlands aan het praten ben tijdens het skypen zeg ik per ongeluk Engels woorden zoals: like en so ertussendoor haha.

Ik probeer zo snel mogelijk weer wat te schrijven! Ik vind het super om te horen dat het gelezen word :).

With love,
Sanne



  • 10 September 2013 - 07:30

    Laura Rikkink:

    Hee Sanne! Super leuk verhaal ! Ik ben blij dat je het daar leuk hebt!!
    Ik heb nu al zin in het volgende verhaal! Haha!!
    Geniet ervan meid!
    X Laura

  • 10 September 2013 - 09:18

    Jennifer:

    geweldig gaaf! ben benieuwd naar je volgende ervaring! hugs and love , jen

  • 10 September 2013 - 13:25

    Nel :

    hoi Sanne,
    Fijn dat je het er zo leuk vind, wat een conditie straks genieten maar.Leuk om te lezen wat je allemaal doet. Veel liefs fons/nel en de rest

  • 10 September 2013 - 15:54

    Sander:

    Heey Sanne, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt.. Hele gave ervaring en je komt over een jaar zwaar afgetraind terug wat ik zo lees... (wel apart dat meer dan de helft van de amerikanen aan zware obesitas lijden, terwijl er op scholen veel aan sport gedaan wordt :p)

    Greetz en ben benieuwd naar je volgende verhaal

    Xx

  • 14 September 2013 - 18:42

    Gerard:

    hallo Sanna,

    Leuk je verhaal te lezen. Het is een keer wat anders om je voeten onder iemand anders z'n tafel te steken en daar de sfeer te proeven. Fijn dat je het leuk vindt.

    Groeten,

    Gerard

  • 14 September 2013 - 18:43

    Gerard:

    hallo Sanna,

    Leuk je verhaal te lezen. Het is een keer wat anders om je voeten onder iemand anders z'n tafel te steken en daar de sfeer te proeven. Fijn dat je het leuk vindt.

    Groeten,

    Gerard

  • 14 September 2013 - 18:43

    Gerard:

    hallo Sanna,

    Leuk je verhaal te lezen. Het is een keer wat anders om je voeten onder iemand anders z'n tafel te steken en daar de sfeer te proeven. Fijn dat je het leuk vindt.

    Groeten,

    Gerard

  • 22 September 2013 - 10:13

    Thomas Blaak:

    heej sanne

    leuk verhaal! wanneer komt er een nieuwe want ik vond ze super leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ik heb ook engels op school, cool he en silke ook .

    Gr. ook van mijn vader en moeder

    thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Novi

Sanne

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 9772

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Uitwisseling naar de USA

Landen bezocht: