Het is alweer bijna zover! - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu Het is alweer bijna zover! - Reisverslag uit Novi, Verenigde Staten van Sanne Lochem - WaarBenJij.nu

Het is alweer bijna zover!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Novi

Hallo allemaal!

Ik schreef in mijn vorige blog: 'De tijd zal nu zeker gaan vliegen'. En ja, dat heeft het zeker gedaan. Over iets minder dan 2 weken zit ik, een geweldige ervaring rijker, weer in het vliegtuig terug naar Nederland..

Na een geweldig jaar met veel hoogtepunten, maar ook enkele dieptepunten, ben ik nu langzaam aan het aftellen. Aan de ene kant wil ik hier nog lang niet weg, Novi is meer mijn thuis geworden dan ik had verwacht en ik wil nog zoveel doen hier. Aan de andere kant heb ik Nederland ook erg gemist. Ik kan me er wel weer op verheugen om mijn familie en vrienden weer te zien en weer rond te lopen in mijn eigen stad.

Een hoogtepunt van mijn jaar was zeker mijn Cross Country seizoen, waar ik veel vrienden heb ontmoet en ik het hardlopen toch wel erg leuk vond. Verder heb ik zoveel mensen van over de hele wereld ontmoet via YFU trips, meetings en op school. Mijn East Coast trip waarmee ik Philadelphia, Washington D.C en New York City bezocht, was mijn favoriet. Om alles te zien wat je altijd in films ziet was super. Ook heb ik hier de langste winter met de meeste sneeuw in mijn leven hier meegemaakt. Erg koud, maar wel uniek.

Ik ben ook vaak in Detroit geweest. Een stad die een erg slechte reputatie heeft. Er is veel criminaliteit en armoede. Overal zie je half verdwenen woonwijken en leegstaande of kapotte gebouwen. Maar ik heb ook een andere kant van Detroit leren kennen: schaatsen in het centrum, het orkestgebouw, de goede restaurants en het basketbalteam, the Detroit Pistons.

Op dit moment moet ik nog 3 dagen naar school en dan ben ik vrij. Dit weekend is er een slagingsceremonie, waarin ik nep 'slaag'. Daarna brengen de Seniors en exchange students een hele nacht door in de school, de 'Senior All Night Party', met allerlei eten en activiteiten. De laatste week ga ik veel tijd doorbrengen met mijn gastfamilie en vrienden, mijn koffers pakken, nog een keertje Nederlandse pannenkoeken bakken en langzaamaan afscheid nemen van Novi.
Maar ik weet wel dat ik hier ooit nog een keer terug kom.

Tot snel!

Sanne

  • 28 Mei 2014 - 09:39

    Jennifer:

    Ja en dan gaat een jaar wel heel snel! Ben benieuwd naar al je spannende verhalen ! Alvast een goede reis terug

  • 28 Mei 2014 - 18:53

    Anja:

    Mooi geschreven Sanne, Het klinkt als erg waardevol, deze uitwisseling!
    Fijn ook dat je binnerkort weer te zien.
    Goed afscheid nemen en een goeie reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Novi

Sanne

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 2026
Totaal aantal bezoekers 9758

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Uitwisseling naar de USA

Landen bezocht: